måndag 13 augusti 2007

Snurran vägrar start / Lite skit i förgasaren trodde jag!










Solo motorn H22 har vev start, ja det är sant man vevar igång den för hand med en stor vev och det är trögt som attan att veva runt. Efter ett antal timmars vevande utan att motorn på något vis visat sig happy och puttrat igång så tänkte…. Hur svårt ska det vara, säkert skit i förgasaren.

Att vara icke motor kunnig och inte har rätta handlaget var inget som hindrade mig då jag försökte ta mig ”in” i motorn, Eftersom säljaren sagt att motorn fungerar så tänkte jag att det kanske smartaste är att ta loss förgasaren och försöka rengöra den. Sagt och gjort. När jag väl skruvat upp förgasaren så fanns det självklart en packning som gick sönder. Ett litet inköp hos Biltema (packningsämne och en skalpell så var man inne i packnings träsket också.

Förgasaren fick ligga i ett fotogenbad i nästan en vecka innan det gick att göra ren den!!!.

Inga kommentarer: