fredag 18 juli 2008

Elektronisk tändning. Första installationen (inte snygg men fungerar bra)



I Bilden till vänster (om du klickar på den) så finns det mer förklarande text. Detta är ingen snygg installation men det förenklar för mig att kapa stag och fästpunkter mer exakt nu när jag har allt på plats. Sladdar etc kommer jag lägga in i krympslang som är mer tålig för smuts och olja etc. Jag inser också att jag behöver förlänga själva sladden till läsögat för att dra själva sladden snyggare och minska risker för slitage etc

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är detta det som kallas för CDI-box på alla moderna moppar mm.

I så fall är ju utbudet av varianter stort.

Lars sa...

Hejsan nej det är det inte. Jag var inne på det spåret först men insåg att det var för mycket problem med installationen.